Kårp files

Kårp Files. Musikprojekt.

Gerillamarknadsföring. 

2020. 

Hur tar man sig in i medvetandet på recensenter radioredaktioner och vanligt folk som bombarderas med ny musik 48 timmar om dygnet? Och behöver man en budget för det?

Bakgrund

Bandet KÅRP behöver en kommunikationsplattform och en PR-kampanj inför lanseringen av deras första album, Album 1.

Bandet laborerar med paranormala teman och vill i möjligaste mån behålla sin anonymitet.

Det får kosta typ ingenting.

Insikt

När allt sker digitalt blir det analoga synligt.
Ska det kännas paranormalt får man ta
i från knäna.
Saknas det en budget så får vi göra allt själva.

Ambition

Omnämnande i någon större tidskrift,
ökad kännedom om bandet.

Lösning

Kampanjen centreras runt ett till största del handgjort fysiskt utskick som flirtar med unboxingfenomenet och glädjen i gammal hederlig snigelpost just till dig, med frimärke och allt. Ett svampstämplat, plomberat myndighetsdokument som för tankarna till Arkiv-X (innan Mulder försvann).

Inspirationen stjäl vi samvetslöst från populärkulturen: Snutserier, UFO-filmer och mer eller mindre urspårad scenkonst.

Effekt

  • Speltid i P3
  • Används flitigt i TV