Farbror arnes

Farbror Arnes. Triumf Glass. 

Vårkampanj. Våga vägra sked.

Sould. 2020. 

Bakgrund

Triumf Glass är ett familjeägt, traditionellt svenskt glassföretag med en historia som få kan jämföra sig med.

 

Grundaren, en man med namnet Arne Müntzing, startade sin glasskarriär redan 1931 i unga 14 år. För att fira och hedra Arnes minne lanserade Triumf Glass en speciell serie glass kallad Farbror Arnes – och vi hjälpte dem att skapa ett koncept som är värt namnet.


Arne startade på fyrtiotalet ett våffelbageri på Söderlindsgatan i Majorna, Göteborg. Här ser vi Sven Carlsson, en av Arnes trotjänare, i full aktion vid våffelbruket.

Brief

Ta fram ett koncept bland annat aktiverad i en landsomfattande utomhuskampanj. Kampanjen ska tydligt positionera Farbror Arne som ett hemvävt alternativ i det glassiga

premiumsegmentet. Konceptet ska spegla historien samt differentiera Farbror Arne mot och utmana segmentgiganten Magnum.

Farbror Arnes. Triumf Glass. 

Förpackningsdesign.

Sould. 2020. 

Brief

Ta fram förpackningsdesign som

långsiktigt positionerar Farbror Arne som ett hemvävt alternativ i det glassiga premiumsegmentet.

 

Designen ska spegla historien och

differentiera Farbror Arne mot och utmanar segmentgiganten Magnum. Hantverket och faktumet att Farbror Arne består av äkta grädde ska tydligt framgå i designen.